De ce „Educația fără discriminare e și treaba mea”?
Conținutul manualelor influențează excluziunea și discriminarea în educație. Sunt realități importante despre minoritățile din România și contribuția lor la ceea ce este și înseamnă România pe care ar fi trebuit să le învătăm la școală și pe care nu le-am învățat. Și care nu se învață nici acum.
Vrem ca drepturile omului, nediscriminarea, diversitatea, tratamentul egal și incluziunea să devină subiecte frecvente de discuție în relație cu sistemul educațional și vrem să fie incluse în manuale și în discursul părinților, al elevilor, al profesorilor. Ne dorim introducerea principiilor nediscriminării în conținuturi și valori transmise în școli, a practicilor educației incluzive și nediscriminatorii în actul educațional.
(fotografia apartine proiectului "Lagarele de langa tine")
Educația fără discriminare e și treaba mea!
Te interesează ce se întamplă la scoală, în România. Vrei sa schimbi ceva. Haide să generăm dezbateri reale şi documentate cu toţi actorii care au o miză în educaţie despre cum ar trebui să arate educaţia incluzivă şi despre care ar trebui să fie rolul comunităţii din jurul şcolii, despre maniera în care copiii sunt educaţi în şcoală din perspectivă nediscriminatorie.
Dacă vrem o țară democratică, fără rasism, sexism, homofobie, o țară care nu exclude persoanele cu dizabilități, persoanele de altă etnie decât cea română sau pe cei diferiți în general, dacă vrem o țară în care fiecare să poată să aibă o șansă, educația e principalul câmp de acțiune. E ceasul al treisprezecelea să ne intereseze dacă ceea ce promovează manualele, dacă ceea ce sunt pregătiți profesorii și sistemul să gestioneze în sens de a include și acomoda diferența și nu de a o exclude, dacă acestea duc spre o societate democratică în care valoarea supremă e demnitatea umană a fiecăruia.